Okazuje się, że lokalizacja użytkownika, który korzysta z wyszukiwania w Google, ma określony wpływ na wyniki, które zostaną otrzymane w wyszukiwarce. Czym jest geolokazliacja wyników w Google? Czym się wyróżnia to narzędzie?

Pozycjonowanie

Geolokalizacja wyników w Google jest związana z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarce. Została ona wsprowadzona przez Google w 2015 roku i daje nowe możliwości.  Co ciekawe, w pewnym stopniu wyniki wyszukiwania związane były z miejscem pobytu użytkownika. Geolokalizacja od 2015 roku była odczytywana za pomocą demony krajowej wyszukiwarki. Jednakże znaczenie miało nie tylko fizyczne miejsce znajdowania się uzytkownika, ale także oznaczenie kraju.

Geolokalizacja wyników wyszukiwania

Aktualnie geolokalizacja wyników Google dotyczy zarówno mobilnej, jak i deskopowej wyszukiwarki Google, a także map Google i aplikacji. Aktualizacja tego narzędzia ma za zadanie poprawić trafność wyników wyszukiwania, które są wyświetlane w odpowiedzi na dane pytanie użytkownika. Lista wyników jest zatem uzależniona od lokalnych adresów IP, dlatego dopiero teraz istotne jest miejsce pobytu użytkownika. Internauta otrzymuje wyniki dla danej lokalizacji, w której się znajduje, bez względu na to, jakie oznaczenie kraju jest określone w adresie wyszukiwarki. Co ciekawe, narzędzie to dostosowuje się do użytkownika i zmienia się wtedy, kiedy wyruszamy w podróż.

Pozycjonowanie strony internetowej firmy w wyszukiwarce związane jest z zaistnieniem na początku listy wyszukiwania, dzięki czemu użytkownik bardzo szybko może trafić na naszą stronę i zapoznać się z ofertą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *